Kontaktinformation vid fel

Vem kontaktar du om olika fel:

  • Alla akuta problem med Värme eller vatten:
    Samfälligheten har ansvar om det är de ledningar som går genom området. Från inkommande rör och i huset är du som husägare den som kontaktar Mälarenergi:
    Mälarenergi 021-18 19 00
  • Allmänna problem med rör eller kranar: 
    Var god kontakt valfri VVS firma då saker inom huset är husägarens ansvar.
  • Stop i avloppet:
    Var god ring en firma som kan komma och spola rent ditt avlopp.
    VIKTIGT: Om felet är på samfällighetens bit av avloppet (dvs, utanför din tomt), se då till att firman som spolar dokumenterar detta.
  • Kabel TV problem:
    Tele2 (ComHem)
  • Bredband via Stadsnätet:
    Kontakta din bredbandsleverantör. De ska i sin tur kontakta Fibra. Samfälligheten är ENDAST ansvarig för de kablar som går från överlämningspunkt till Switch och från Switch till husen. Switcharna hanteras av Fibra/Mälarengergi. All felsökning hanteras från deras sida.
    Kontakt till Fibra: 0771-375 375 / info@fibra.se
  • Saker som rör samfälligheten. Till exempel garagen och lekparkerna inom området:
    Lämna ett meddelande i brevlådan vid samlingshuset
    fel@backbybyalag.se
    Om du vet hur man gör är det ok att själv fixa små skador på garagegolven själv. Betong får du i det läget genom att kontakta Kalle i Styrelsen

Denna sida är tänka att kunna byggas ut med mer information som kan vara bra dela från Samfällighetens sida om olika företag som ska kontaktas för att få hjälp med saker