Vi är glada att informera er om att MBF kommer införa månadsavisering av månadsavgifter och
hyror istället för de tre avier vi idag skickar ut kvartalsvis. Det innebär också att vi ansluter oss till
Kivra. Dessutom kommer det finnas möjlighet att få avin via e-post. De tidigare
aviseringsalternativen autogiro, pappersavi eller e-faktura via internetbanken kommer självklart
att finnas kvar. För de som har individuell mätning och debitering (IMD) blir månadsdebitering
även ett lyft då eftersläpningen på debiteringen inte blir så lång.

Vad innebär förändringen?

  • Ni kommer få en avi varje månad.
  • Om ni har valt att få avin via er internetbank så kommer det fungera som tidigare. Ingen
    förändring.
  • Om ni har Kivra och inte sedan tidigare valt att få er avi via er internetbank så kommer
    avin till Kivra.
  • Om ni inte har Kivra och brukar få avin på papper så kommer ni få den på papper även
    framöver.
  • Vill ni framöver få er avi via e-post så skicka ett mail till avi@mbf.se .

Har ni autogiro så behöver ni inte göra någonting. Det kommer fungera som tidigare. Däremot
kan avispecifikationen komma till er på lite olika sätt, se ovan.

MBF byter inkassobolag

I det fall ni inte betalar er månadsavgift eller hyra i tid kommer ni få en påminnelse från vår nya
samarbetspartner ROPO AB. De kommer även att sköta inkassohanteringen. Om ni får en
påminnelse eller inkassokrav från dem så är det viktigt att ni använder den avin och inte den
ursprungliga från MBF. OBS gäller endast om man inte betalar i tid

Med vänlig hälsning,
Mälardalens Bostadsrättsförvaltning

2 svar på “MBF går över till månadsavisering och byter inkassobyrå”
    1. Du får höra av dig till MBF angående den fråga. De är ansvariga för att svara på frågor runt detta. Denna nyhet postades bara för att sprida informationen bland våra medlemmar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *